Rainbow oat breakfast – my new favourite breakfast

Rainbow oat breakfast

Wat mij betreft is variatie ‘key’ als het aankomt op ontbijten. Ik houd ervan elke ochtend iets anders klaar te maken. De mogelijkheden zijn eindeloos, je kan afwisselen in soorten fruit, het soort yoghurt, de soort granola…

Op dit moment ben ik grote fan van mijn ‘rainbow oat breakfast’. Ik noem het een rainbow ontbijt omdat het zoveel leuke, felle kleurtjes heeft. Niks is leuker dan de kleuren van de natuur te zien in jouw bord!

Wat heb je nodig?

  • Vers fruit: het fruit kan je zelf kiezen naargelang jouw smaak. Ik gebruik graag:
    • Mango
    • Aardbei
    • Banaan
    • Blauwe bessen
    • Framboos
  • Havermout 20 gram
  • Kokosmelk 1 kop (of een andere soort plantaardige melk)
  • Hennepzaad
  • Chiazaad
  • Plantaardige yoghurt
  • Nola’s macanilla granola (of choc-a-lot/pecan berry > naar wens)
  • Optioneel: henneppoeder, cacaopoeder, moerbeien

Hoe ga je te werk?

Doe de havermout samen met de kokosmelk in een vuurvaste kom. Plet er ¼ van een rijpe banaan in. Dit plaats je ongeveer 1 minuut in de microgolf tot dit een mooie romige structuur heeft. (Ik voeg hier ook graag wat cacaopoeder en henneppoeder aan toe. De cacaopoeder geeft een lekkere chocolade smaak & het henneppoeder geeft mij de nodige plantaardige proteïnes.)

Nu kan je jouw creativiteit de vrije loop laten, doe er de soorten fruit op die je wil + ook de plantaardige yoghurt (deze geeft nog die extra frisse toets). Werk af met chiazaad, hennepzaad en de cruchy granola van nola!

Healthy and tasty, as simple as that ! Geniet ervan!

Liefs,

Camy Camy