Kurkuma chiapudding

Kurkuma chiapudding

Kurkuma, waar zal ik beginnen?

Er zijn zoveel redenen waarom het aan te raden is kurkuma toe te voegen aan je dagelijks eetpatroon. Het kruid is een natuurlijk antibacterieel middel, kan kanker voorkomen en bevat heel wat nutriënten zoals proteïne, vezels, vitamine C, ijzer, magnesium etc..

Kurkuma is niet alleen lekker als kruid in stoofpotjes maar is ook super lekker bij je ontbijt! Hieronder een recept hoe je een kurkuma chiapudding kan maken.

Wat heb je nodig?

  • 1 kop amandelmelk
  • 4 eetlepels chiazaad
  • 2 theelepels kurkumapoeder
  • 0,5 theelepel kaneelpoeder
  • Toppings:

Hoe ga je tewerk?
Doe de amandelmelk in een serveerkommetje naar keuze. Ik gebruik graag een glazen kommetje omdat je dan de mooi goudkleurige chiapudding ziet zitten.
Voeg de kurkuma, kaneel en het chiazaad toe. Daarna goed roeren of indien mogelijk goed schudden tot alles mooi gemengd is.
Laat de pudding opstijven in de frigo voor ongeveer 4uur. Roer af en toe in de pudding en kijk of er voldoende chiazaad is toegevoegd. Indien je ziet dat de pudding te weinig opstijft, voeg dan extra chiazaad toe.
Werk de chiapudding af met de stukjes appel en de macanilla granola.

Healthy and tasty, as simple as that !

Liefs,

Camy Camy