Açai smoothie bowl

Açai, enkele jaren geleden las ik een artikel over de açaibes, de bes zou zeer bevorderend zijn voor je gezondheid en je gewicht. Ik zag açai steeds meer passeren op het internet en wou ze uitproberen in één van mijn ontbijtenrecepten. Jammer genoeg was de bes toen nog heel moeilijk te verkrijgen.

Ondertussen wordt açai steeds bekender in België en kan je ze vinden in bepaalde winkels!Ik kocht het açai pulp enkele weken terug en ging ermee aan de slag!

Onderstaand recept is één van de resultaten die ik graag met jullie deel.

Bron: https://mens-en-gezondheid.infonu.nl

Wat heb je nodig?

  • 1 zakje açai pulp
  • 1 kop plantaardige melk (amandelmelk, kokosnootmelk, havermelk..)
  • Halve bevroren banaan
  • 1 kop bevroren bessen (mijn voorkeur gaat naar blauwe bessen en frambozen, ze zitten boordevol antioxidanten en vitaminen)
  • Toppings:
    • Vers fruit (blauwe bessen, frambozen, banaan…)
    • Chiazaad
    • Optioneel:
      • hennepzaad (plantaardige bron van eiwitten)
      • cacao nibs
    • Nola’s macanilla granola

Hoe ga je te werk?
Doe de plantaardige melk samen met het açai pulp, bevroren banaan en bevroren bessen in de blender. Laat de blender zijn werk doen tot alles goed gemengd is. Is je smoothie niet lopend genoeg? Voeg dan wat extra plantaardige melk toe.

En dan komt het leukste deel, de smoothie bowl afwerken met toppings naar keuze!

Hier mag vers fruit wat mij betreft niet mankeren. Ook chiazaad voeg ik graag toe aan zo wat elk gerecht. Chiazaad zit boordevol voedingsvezels, omega-3-vetzuren en plantaardige eiwitten. Met andere woorden een must have in de keuken!

En wat uiteraard zeker niet mag ontbreken is Nola’s macanilla granola (y) dit geeft een extra crunch aan je smoothie bowl.

Healthy and tasty, as simple as that !

Liefs,

Camy Camy